Maçanet de Cabrenys – El Moixer – Les Salines – Coll de Lli- La Vajol.

29 d’Agost – 39 km – 3 hores i 10 minuts.

Sortida del Càmping de Massanet de Cabrenys per fer una ruta d’aquelles que no deixen indiferent a ningú, ruta carregada de paisatges impressionants i d’història, ja que molts dels camins per on he passat eren els camins que utilitzaven els republicans en la seva fugida cap a França entre ells el molt honorable Sr Companys. La ruta ens porta fins a dalt de tot el Moixer 1443 m, i al santuari de les salines, passant després pel castell de Cabrera , el coll del lli i la mina d’en negrín.

Dia amenaçador de pluja, però al final s’ha comportat, sortida del càmping a les vuit tocades, aquí fa una mica més de fred que a la nostra zona. El primer tram de la ruta es per agafar-la en calma, són 1200 metres de desnivell fins a dalt de tot en 15 quilòmetres. Però la podem dividir en dues zones en el meu cas tres.

20140829_090737

He volgut agafar un caminet que fes una mica “d’atajillo” fins a la pista principal que puja a les Salines, i havia uns quant trossos una mica durs i amb força vegetació.  Una vegada a la pista principal, el camí canvia totalment, es una pista ampla i de bon fer amb una pendent entre el 5 i el 9%. Però fins a la cruïlla del santuari de les salines hi ha 12 quilòmetres, al teu ritme i amunt.

20140829_090632_LLS

Primer decideixo pujar fins a dalt de tot, aquí la cosa canvia, el terreny passa a ser amb ciment, i la pendent sempre superior al 10% i amb pics del 22%. Són una mica de 3 quilòmetres molt durs, però com sempre posem mode patiment i cap a dalt. Abans d’arribar a la cima m’aturo a parlar cinc minuts amb uns boletaires jubilats, pocs bolets havien trobat però m’han convidat a fer un glop de ratafia, a aquelles hores i amb el que quedava no em venia massa de gust.

20140829_100505

Arribo a dalt 1443 metres, el moixer conquerit. Amb l’única companyia de les baques. El paisatge impressionant, ha valgut la pena pujar fins aquí dalt. Són d’aquelles imatges que et perduren en la memòria, a un costar el Vallespir i el Rosselló i a l’altre banda l’Empordà, el pantà de Boadella, el Bassegoda ,ufff. Fotos de rigor i avall.

20140829_100534

20140829_100843

Torno a baixar fins a la cruïlla del Santuari i arribo fins a ell, però està tot tancat, fotos de rigor i  m’aturo a la font de la cova a veure una mica i continuo la ruta cap a l’altre costat de la muntanya.

20140829_102454

Em dirigeixo camp al Castell de Cabrera, no m’aturo, ja que un petit ruixat m’ha espantat i m’he temut el pitjor, però al final res de res. La baixa es força pronunciada i amb trossos amb força pedres. D’aquí cap el Coll de Lli, conegut per ser el lloc per on va passar el President Companys per anar a l’exili. Després una mica d’asfalt fins a la Vajol, per tot seguit agafar un corriol molt dret que passa per la mina d’en Negrín (on hi havia una càmera cuirassada on es guardaven diversos tresors de la república).

20140829_105839

Al final uns quants quilòmetres de pista asfaltada fins a Maçanet de Cabrenys i cap al camping. He arribat i just a començat a ploure. Uff, de quina m’he salvat.

Enllaç a wikiloc: Maçanet de Cabrenys – El Moixer – Les Salines – Coll de Lli- La Vajol.

Mapa de la sortida:

Capturaelmoixer

Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Maçanet de Cabrenys – El Moixer – Les Salines – Coll de Lli- La Vajol.

1. GINETAS BIKERS ha dit:

me ha gustado mucho esta ruta,son de las que me llaman la atención,tambien durilla,es la esencia del mtb,nota ,de diez..!!! y,cual será la siguiente..?

2. Xavi -Bttamunt ha dit:

Fantàstica sortida per una zona que no te desperdici. Amb la familia hem anat un parell d’ anys a Albanyà, fent força rutes entre el pantà de Boadella i el Puig de Bassegoda i es increible.
    Aquesta me l’ apunto per quan torni l’ estiu que ve.