Santa Susanna – Creu de Pedracastell.

7 d’Abril – 48 km – 3 hores i 45 minuts.

Creu de Pedracastell: L´origen de la creu de Pedracastell es remunta al 1901, quan el Papa Lleó XIII va demanar que els pobles aixequessin creus per commemorar el nou segle. El 1902 es va aixecar una creu dissenyada per Lluís Domènech i Montaner i promoguda per Marià Serra. Aquest monument, però, va caure el 1926 a causa d´una forta ventada. La segona creu va ser una còpia de la primera i es va aixecar un any després. Amb l´arribada de la guerra, el moviment anarquista la va decidir enderrocar pel juliol de 1936. L´actual creu és del 1954 i es va construir sota l´impuls d´un grup de joves catòlics. (font: Ajuntament de Canet de Mar)

La ruta:

Avui l’objectiu es arribar a la Creu de PedraCastell, sortim direcció a quatre camins, baixem i pujem cap a la plaça Sant Andreu. Com que el tema va de creus, ens parem a la creu dels tres termes. Seguidament creuem direcció Castellà d’Indies i vorejem la urbanització de Can Palau, seguint uns camins molt bonics. Anem a parar a Can Ginebra i passat la benzinera Vallalta ens enfilem per corriols cap a la Creu, alguns d’ells estaven molt malament degut a les pluges o potser tampoc he escollit els més adequats. Les vistes des de la creu espectacular. Ara toca tornar, agafem corriols per arribar fins a Sant Cebrià, però estaven a trossos força malament. Pugem pel camí que portava a les antigues basures de calella, passant per Can Goita, Can Matas, Can Pau Bachs, Can Matet,… Com s’havia fet una mica tard al final he baixat per la carretera asfaltada d’horsavinya fins a Calella i tornem per a la platja.

Enllaç a wikiloc: Santa Susanna – Creu de Pedracastell

Fotos de la Sortida:
Creu dels tres termes i 3 fotos de la Creu de Canet o de Pedracastell.

Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a Santa Susanna – Creu de Pedracastell.

1. GINETAS BIKERS ha dit:

un saludo, una gran ruta esta, y de las vistas no digamos son de lujo, menudas rutas te marcas, lastima lo de los caminos que dices que estan intransitables pero al final llegastes a tu objetivo, un gran saludo.

2. Andrea ha dit:

¿Qué significa lo que hay en el centro de la cruz, de color rojo, un lado y el otro de azul? Gracias…