Santa Susanna – Castell de Can Jalpí (Arenys de Munt)

10 de Març – 55 km – 3 hores i quart.

Despres de diversos problemes mecànics en rutes anteriors i de repetir-ne alguna, avui tocava un nou objectiu: el castell de Can Jalpí. Surto d’hora, la primera part de la ruta em portarà fins a la plaça Sant Andreu, vario una mica en comptes de pujar cap a 4 camins passo per Sant Pere de Riu. M’aturo a la petita ermita de Sant Maria, on els excursionistes fan les seves ofrenes. A veure si em dóna sort en la sortida d’avui. Sant Pere de Riu amb la sortida del sol estava preciós.

Tot seguit direcció cap a Sant Andreu i baixant cap a Sant Cebrià per les Torrenteres. Creuo el poble per dins i m’aturo a la Font del Rector, omplirem d’aigua els bidons, que encara queden força quilòmetres per arribar a l’objectiu d’avui.

Pel camí de la Terra Blanca torno a agafar la carretera asfaltada direcció Sant Iscle per agafar la pista que em portarà cap a la Creu de Canet, pista amb algunes rampes imponents però molt xula. Sense arribar a la Creu segueixo el camí que em portarà a Arenys de Munt, fent algun tram de corriols. El camí em deixa just al costat del parc de Can Jalpí, per visitar per fora el seu Castell.

Gran casal residencial amb aspecte de castell que va fer construir August Borràs Jalpí cap a la fi del segle XIX. El seu origen remot és un antic mas documentat des del segle XIII, quan era propietat dels Berenguer de Dois. Després va passar a la família Tries que, al segle XVII, enllaçà amb els Jalpí, amb propietats a Pineda, Tordera i Sant Celoni. Al segle XIX els Jalpí emparentaren amb els Borràs, de Barcelona. La casa, situada enmig del bosc, compta amb un gran llac al seu davant. A l’interior compta amb una capella on hi ha una imatge romànica de la Mare de Déu. Actualment és un lloc destinat a grans celebracions, amb el nom de Castell Jalpí. (font: poblesdecatalunya)

La tornada per un camí més pla, des de la benzinera d’Arenys de Munt m’enfilo cap a l’Autopista, d’allà cap a Canet, passant per a prop de la Misericòrdia i tornant pel antic camí que portava a Can Puig, arribo a Sant Cebrià i vorejant el golf agafo la carretera que em portarà seguint la riera de Can Mates cap al coll de l’Era de Mora (antigues basures) on hi havia una estampa ben peculiar, allà on fa uns quants anys era un munt de deixalles i brutícies avui hi havien unes ovelles pasturant, com poden canviar les coses si ens ho proposem.

Baixo per la riera de Calella i tornada a casa per la platja.

Mapa de la sortida:

Enllaç a wikiloc: Santa Susanna – Castell Can Jalpí

Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Santa Susanna – Castell de Can Jalpí (Arenys de Munt)

1. GINETAS BIKERS ha dit:

hola joan,creo que cada vez nos lees mas nuestros pensamientos,y nosotros que creiamos ser los impulsores de las rutas cercanas a nuestro territorio..!!! esto es ya lo maximo,estaba tambien en nuestros planes.ruta chulisima,el castillo es impresionante ya lo habiamos visitado con anterioridad,pero no se cuando haremos esta ruta,tenemos tantas..!!!! de nuevo felicitarte por el ruton que bien se merece un premio.abrazos,crack..!!!