La font de Sant Jordi i la cova del drac de Vilardell

24 de Maig – 60 km – 4 hores i 5 minuts.

El montnegre també és terra de llegendes, en aquesta ruta d’avui us presento una d’aquestes llegendes, la d’en Soler de Vilardell.

Diu la llegenda que, fa molt de temps, per aquests entorns hi havia un drac ferotge que tenia atemorida tota la contrada, i molts viatgers que passaven pel camí ral, fent via entre Barcelona i Girona, morien a les seves urpes. Alguns celonins valents s’havien aplegat en va per eliminar la bèstia i solucionar el problema, però eren ells, pobres il·lusos, els que acabaven com a aliment del drac…

Així és com comença la llegenda d’en Soler i el drac de Vilardell. A Sant Celoni hi ha diversos indrets que ens recorden la llegenda. El monstre tenia el seu cau a la Roca del Drac, a prop del Molí de Can Coll. També es pot visitar Sant Martí de Pertegàs que és l’esglèsia on va anar a resar abans d’enfrontar-se al drac. L’espasa de la llegenda existeix realment: la Vilardella de Sant Martí, que figura al catàleg de l’armeria dels Comptes de Barcelona. i està documentat que participà en diverses batalles i conquestes a l’època medieval. Era una arma que feia invencible al seu poseïdor, i era temuda pels seus adversaris. Avui en dia es conserva al museu militar de París.

Podeu trobar més informació sobre la llegenda aquí.

La ruta d’avui es presenta llarga i amb força desnivell (1350 metres), toca travessar el montnegre dues vegades (anada i tornada). Surto de Santa per la riera dels Cavalls, per anar cap a 4 camins, coll de porc i pujar per l’Erola fins a hortsavinya. Amb la calor que feia la pujada s’ha fet dura. Baixada i per tornar a pujar cap al coll de Sant Benet.

Baixo direcció als llacs i cap a la riera de furiosos. Aquest camí de la riera de furiosos es molt xulo, amb molts arbres i aigua i estampes de postal.

Una mica més endavant arribo al gorg negre, força ple, d’aigua granotes i cap grossos, i amb aquesta mena de cotó que cau dels arbres semblava nevat.

Segueixo baixant per furiosos fins arribar a l’autopista, llavors direcció sant celoni uns quants quilòmetres fins arribar a Vilardell, a l’entrada mateixa trobem la cova del drac. És un gran aflorament de quars que ha quedat aïllat a causa de l’erosió fluvial. Al seu damunt hi ha crescut un lledoner.

Pujant per un caminet al cap d’uns centenars de metres trobo la font de Sant Jordi, me l’esperava “més espectacular”, un lloc amb molta ombra, una taula i ni una gota d’aigua.

Agafo un camí direcció cap a l’antic molí de Can Coll per veure el seu espectacular roure, un dels més grans de Sant Celoni, l’any 2004 tenia un perímetre de tronc de 3,7 m i una alçada de 20 metres, amb un diàmetre de capçada de 23 metres, un senyor tros d’arbre,…

Ara queda la tornada, que fàcil no serà, pujada per la pista principal de Vilardell cap a Sant Martí del Montnegre, pista no excessivament dura, però força llarga. De Sant Martí cap al Coll de Sant Benet, fent una aturada a la Brinxa per omplir els bidons, que estaven ben secs.

Baixada per Hortsavinyà, l’Erola, i el camí de la Terra Roja.

Mapa de la Sortida.

Enllaç a wikiloc: La font de Sant Jordi i la Cova del drac de Vilardell

Aquesta entrada s'ha publicat en Sin categoría i etiquetada amb , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a La font de Sant Jordi i la cova del drac de Vilardell

1. Carles ha dit:

Deu ni do Joan, agafo el track per fer-la un dia d’aquests. A10. Carles.

2. GINETAS BIKERS ha dit:

chulisima la ruta,habiamos oido hablar de este lugar y habiamos hehado un ojo a fotografias en internet,no esperaba que la r
    uta fuese tan preciosa ,me ha encantado y seguro que la hare alguno de estos dias.gracias por grabarla en gps y colgarla,me la apunto..!!!