Santa Susanna – Font de Pradelló (Olzinelles)

16 de Juny – 60 km – 3 hores i 50 minuts.

Surto d’hora, ja que avui toca ruta llarga, fins a la font de Pradelló, aquest indret l’he conegut gràcies als amics de bttamunt. Fa una mica de frescor però les primeres rampes del tallafoc et fan entrar en calor ràpid.

Toca pujar cap a hortsavinyà i al coll de sant benet, avui per 4 camins i l’erola. Fa un dia preciós, aprofito per fer algunes fotos.

Del coll de Sant Benet agafo el camí direcció a Sant Martí, fent unes quantes aturades, primer a la font de la brinxa per omplir el bidó i després a l’alzina grossa de Can Preses.

Una vegada a Sant Martí segueixo pel GR-92 fins trobar el desviament que em portarà cap a la zona d’Olzinelles, aquesta zona es una mica trencacames, amb constants pujades i baixades. Amb bones vistes avui del montseny.

Aquest camí de baixada cap a Olzinelles no l’havia fet mai, i m’agradat molt. Cada vegada que vaig per aquesta zona m’impressiona, llàstima que em quedi tant lluny. Camins pel bosc, i una bassa plena de granotes gairebé arribant a Ca N’Agustí.

Una vegada arribat a la carretera asfaltada agafo un desviament per anar cap a la font, es una zona amb molta ombra i amb diferents nivells, molt ben cuidada.

Per arribar a la font vas pujant diversos nivells amb escales i l’aigua està canalitzada, tot molt ben “endressat”. També l’anomenen la font de Lurda, ja que té una imatge d’aquesta Verge.

Sortint de la font, agafo uns kms la carretera asfaltada per arribar fins a l´Església de Sant Esteve.

L’església de Sant Esteve d’Olzinelles apareix documentada l’any 1083. L’aspecte actual és de 1574 i l’any 1583 es va construir la capella dedicada a Sant Roc. Té planta de creu, absis semicircular, portada de granit i té un frontó semicircular amb una creu esculpida. Al damunt hi ha un ull de bou de pedra amb la data 1786 inscrita.

D’aquí tornada cap a casa, primer m’enfilo per un camí que em porta a Vallgorguina, i passat el poble agafo el camí que segueix la riera de Can Gras i que em deixa a prop de Collsacreu, la darrer quilòmetre es força dur. Baixada per Dones d’aigua i l’ermita de la salut cap a Sant Iscle.

Carretera asfaltada fins a Sant Cebrià, i pujada cap a les antigues basures per la riera de Can Mates i baixada cap a Calella per la riera capaspre. Tornada a casa per la platja.

Mapa de la ruta:

Enllaç a wikiloc: Santa Susanna – Font de Pradelló (Olzinelles)

Aquesta entrada s'ha publicat en Sin categoría i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Santa Susanna – Font de Pradelló (Olzinelles)

1. GINETAS BIKERS ha dit:

son muchas las rutas que tenemos en comun.esta tambien la tenemos programada porque es un lugar precioso de visitar.olzinelles esta pendiente, pero con la calor ahora nos da mas palo hacer rutones; aunque no me quiero amuermar. muy guapa esta ruta ; ya pensaba algo raro cuando el jueves esperaba la cronica y no la vi publicada ,menudo artista …!!!

2. Xavi - bttamunt ha dit:

Quina satisfacció veure que hi ha gent com tu, que gaudeixes de la muntanya com nosaltres, que li agraden les nostres rutes !!!… es un plaer !!!
    Ja se que quedem lluny, igual que els companys Ginetes, però ben segur que algun dia coincidirem per aquests camins… salutacions company !!!