Santa Susanna – Ermita de Mare de Déu de la Serra (Fogars de Tordera).

2 de Setembre – 53 km – 3 hores i 10 minuts.

El setembre ja ha arribat, tornem de mica en mica a la normalitat, la calor ja ha afluixat i es pot intentar tornar a fer rutes una mica més llargues. El primer diumenge de Setembre és el de la Mare de Déu de la Serra, avui visitaré aquesta ermita que es troba a Fogars de Tordera.

Sortida de Santa direcció als cavalls, pujada pel tallafoc direcció a quatre camins, coll de porc, erola i hortsavinyà, per coronar el coll de palomeres. S’ha notat la poca activitat de l’estiu, la pujada ha estat dura.

Per anar cap a l’ermita baixo per la riera del Ramió, primer em dirigeixo cap a Roca-Rossa per agafar els camins de baixada cap a la zona del Ramió. És una baixada molt ràpida i “fins i tot” he passat una mica de fred, aleluia…

Faig una petita aturada a l’església de Sant Andreu del Ramió. Del segle XVI-XVII, consta d’una nau única amb una capella a cada costat. La façana és senzilla, i a la seva dreta, el campanar de torre, coronat amb merlets i una coberta piramidal molt apuntada.

Baixo fins a trobar l’autopista i per un pont que creua per sota passo cap a la zona de la masia de Can Serra, on a més de l’Ermita, és interessant la seva pallissa. Del segle XIII és una construcció medieval. Té planta rectangular i un alçat de dos pisos, reforçat amb contraforts. El pis superior està cobert amb una encavallada de fusta que sosté la teulada, a dues aigües. Al capdamunt de la teulada hi ha una petita creu.

Pel costat de la pallissa surt el camí que porta a l’ermita, degut a que avui era el dia de la Verge de la Serra, hi havia missa, impressiona una mica, veure aquestes ermites que la major part de l’any estan abandonades, plenes de gent. El seu origen podria ser romànic però l’edifici actual és del segle XIV. En una finestra hi ha la data de 1381. Ha sofert reformes posteriors, com el gran atri porticat que precedeix la porta.

Ara toca la tornada, primer cap a Hostalric i tornant cap a Tordera pel camí que passa prop de la Tordera, per pujar després cap a Valmanya i pel corriol de sempre cap a la zona de quatre camins i baixada per la riera de Santa Susanna. Hi ha zones que han caigut tantes fulles per la sequedat que sembla que estiguem a la tardor.

Enllaç a wikiloc: Santa Susanna – Ermita de Mare de Déu de la Serra (Fogars)

Mapa de la Sortida:

Aquesta entrada s'ha publicat en Sin categoría i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Santa Susanna – Ermita de Mare de Déu de la Serra (Fogars de Tordera).

1. GINETAS BIKERS ha dit:

una ruta fantastica joan,me encanto este lugar cuando lo visite y lo vuelvo a tener en mi agenda para enseñarsela a nuestro compañero tony por si se decide . las nocturnas no son nuestro fuerte,es mejor y mas bonito rodar de dia. no encontre emociones en la noche pero por probar que no quede. por fin llego septiembre..!!!