Santa Susanna – Ermita de Caulès (Vidreres)

2 de Novembre – 71 km – 4 hores i 35 minuts.

La ruta d’avui ens porta a visitar una petita Ermita que hi ha en un turó de Vidreres, l’Ermita de Caulès.

Surto de Santa per la riera dels Cavalls direcció a 4 camins per baixar cap a la zona de Valmanya pel corriol de sempre, fang per tot arreu, quin goig. Els rierols que dies enrere estaven tristos, avui baixen plens de vida.

Una vegada a Tordera agafo el camí que porta cap al Puig Marí, dia assolellat i sense núvols, es veia perfectament el Montseny. Baixada ràpida cap a a la zona del molí per seguir pels camps conreats i travessar la NII cap a la zona de Terrafortuna.

Fet un petit tros d’un km per la carretera asfaltada, comencen uns quants quilòmetres per uns camins pel mig de bosc, en una zona molt humida, un constant puga i baixa però per un paisatge espectacular. Aprofito per aturar-me en un dels múltiples pantans que hi ha en aquesta zona.

Aquest camí va a enllaçar amb la pujada cap al Massis de Cadiretes i l’ermita de Caulès.

Comença una pujada monòtona sense quasi descans d’uns sis quilòmetres que ens portarà a dalt de tot del turó. El camí es ample però a la part final del tot és una mica pedregós. Després de 40 quilòmetres arribo a l’Ermita, es molt petita i per variar estava tancada. El petit cementiri del costat està destrossat.

L’ermita de santa susanna de Caulès està documentada des de l’any 1362 (. L’edifici té planta rectangular, amb absis trapezial, ambdós coberts amb volta de canó, de tipus pre-romànic, i compta amb una capella i una sagristia afegides posteriorment a la banda de tramuntana. Els estudiosos l’han datada a la fi del segle X o començament del XI. La façana principal, amb campanar d’espadanya de dos ulls, és obra del segle XX.

Ara toca tornar, amb un aliat en contra, el vent, que ha fet que la tornada es convertís en mes dura del normal. Primer un puja i baixa pel camí de Tossa a Caulès fins arribar al dipòsit de Tossa. Aquesta part ha esta força divertida.

Agafo el camí que porta de Tossa cap a LLoret passant per l’Ermita de les Alegries i l’abocador, fent una parada en un pantà que hi ha per la zona. Des d’aquí pujada per la depuradora direcció cap al monestir de Sant Pere del Bosc.

Baixada per un corriol cap a can Bruno i tornada primer vorejant el Tordera i després per la carretera asfaltada cap a casa amb un vent insoportable.

Enllaç a wikiloc: Santa Susanna – Ermita de Caulès (Vidreres)

Aquesta entrada s'ha publicat en Sin categoría i etiquetada amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Santa Susanna – Ermita de Caulès (Vidreres)

1. GINETAS BIKERS ha dit:

tengo que decir que esta ruta se me atraganto bastante ,ya que nosotros la hicimos a la inversa.aquel dia nos hizo un calor horrible ,no se ni como llegamos vivos a casa.je, je, je..!! que gusto da ver todo repleto de agua. te has currado un buen desnivel…!!! magnificas las fotos.