Santa Susanna – Capella de Sant Vicenç (Fogars de Tordera).

10 de Gener – 45 km – 3 hores.

Tornem a la normalitat després dels Nadals, amb una ruta inspirada en la “ruta de les ermites” dels companys de bttpineda. Aquesta sortida ens porta per boscos, camps i ermites de Tordera i fogars de Tordera.

Sortida de Santa per la riera dels cavalls amb pujada direcció a 4 camins, per baixar cap a Valmanya, fent una petita parada a la seva església. A l’alçada dels kiwis m’enfilo per agafar el gr-92 en direcció muntanya, agafant diversos camins fins a l’alçada de la derruïda masia de Can Vilà.

Aquí agafo un camí de baixada força ràpid que passant per la urbanització del Molí em deixa a l’entrada de les Ferreres, una mica d’asfalt per després creuar la riera i enfilar-me cap a la primera ermita del dia, la Capella de Sant Tou. Es molt petita amb un atri al davant i sembla que la van construir els propietaris de Can Talleda als segles XVI o XVII.

Aquesta zona es molt bonica, voltejant els camps conreats i les masies d’aquesta zona de Tordera.

Ara toca pujar fins a l’ermita de Sant Ponç, que es troba en mig d’un bosc de pins. No s’en sap res del seu origen, però es va reconstruir cap al 1580, es famós el seu aplec de benedicció de les roses que es celebra el dia 11 de maig.

Segueixo el camí que porta cap al volcà de Sant Cornelí però em desvio una mica abans per anar cap Fogars per creuar la carretera i seguir un camí que em deixa gairebé al costat de la capella de Sant Vicenç. Havia passat desenes de vegades per davant d’aquesta capella, però mai m’hi havia aturat, ja tocava, no?

És una capella força singular, ja que té el campanar en forma d’espadanya situat a la part del darrera, i no al davant com totes, es molt petita i està documentada del 1200, encara que recentment ha estat restaurada.

Tornada pels camps conreats i masies de Tordera per enllaçar una mica abans de les Ferreres altra vegada amb el GR-92, que em porta cap al pont de ferro i allà agafo el corriol de sempre que em deixa a la zona de 4 camins, per baixar avui pel camí de la Terra Roja.

Enllaç a wikiloc: Santa Susanna – Capella de Sant Vicenç (fogars de Tordera)

Mapa de la sortida:

mapa-capella sant vicenç

Aquesta entrada s'ha publicat en Sin categoría i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Santa Susanna – Capella de Sant Vicenç (Fogars de Tordera).

1. GINETAS BIKERS ha dit:

y pensar que la semana pasada estuvimos por alli..!!! ni tiempo para escribir cronicas con las dichosas navidades hemos tenido. Seguro que se me quedara en el tintero,aun asi esperamos ponernos a punto esta semana, porque las fiestas nos han dejado ko …. buena ruta esta de las ermitas aunque es bien conocida y no deja de sorprendernos los grandes desniveles adquiridos.salud i pedals ,Joan.