Santa Susanna – Menhir de Collsacreu.

31 de Gener – 52 km – 3 hores i 20 minuts.

Com si es tractes d’una aventura dels nostres amics asterix i obèlix per la remota gàlia, la ruta d’avui ens porta pel montnegre a cercar el menhir que hi ha a prop del pla de les bruixes de Vallgorguina.

Dia primaveral, amb una temperatura voltant als 20 graus, sortida de santa per pujar pel tallafocs del costat de l’autopista i anar direcció a quatre camins pel camí de la terra roja. Avui li he fet una foto, crec que no ho havia fet mai, adivineu el per què de la terra roja.

Toca puja cap a dalt de tot, primer coll de porc i després les dures rampes de l’erola fins a hortsavinya, baixada i tornada a pujar cap al coll de Sant Benet.

Avui direcció a Sant Martí del Montnegre fent una petita parada com sempre que passo per aquesta zona, a la font de la brinxa, és una de les meves debilitats. Omplo d’aigua que avui la ruta es llarga. Es nota la sequera, la font raja poc.

Passo per l’alsina de Can Preses, Sant Martí i seguint el GR-92 direcció a Arenys de Munt, aquest tros encara que es pista ampla, es un continu puja i baixa, bastant trencacames. Giro cap al veinat de Cal Paraire per enfilar la darrera pujada cap al pla de les Bruixes, d’on surt un corriol que em porta després de donar un parell de voltes fins al Menhir.

Crec que pertany al municipi de Vallgorguina, està enterrat i només s’en veu la part de sobre. El seu orígen i data es desconnegut. També es conneix amb el nom de menhir de Collsacreu. Originariament estava en posició vertical, indicant un lloc sacre o un poblat. Esta datat del Neolític final – Edat del bronze, però per la resta de mortals, on m’incloc, és una grossa pedra ensorrada enmig del bosc.

Torno pel mateix camí uns quilòmetres enrere per fer la baixada cap a Sant Iscle pel camí que em porta cap a Dones d’Aigua, es tard, no tinc temps de fer una aturada, però si a la sempre espectacular ermita de la Salut.

Cap a Sant Cebrià i pujada per la riera de Can Mates cap a les antigues basures de Calella, baixada per la riera capaspre cap a Calella i tornada per la NII, que es feia tard.

Enllaç a wikiloc: Santa Susanna – Menhir de Collsacreu

Mapa de la sortida.

Captura-menhir

Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Santa Susanna – Menhir de Collsacreu.

1. GINETAS BIKERS ha dit:

sorprende que un menhir con tanta historia acabe de esa manera ,semi enterrado y olvidado.yo le pondria una placa .la ruta larga y de nivel……..saludos..!!!

2. Jordi Terme ha dit:

Una gran ruta, m’agraderia acompanyar-te en alguna travessia de per aqui el montnegre.