Les mines de Can Montsant.

21 de Febrer – 38 km – 2 hores i 50 minuts.

Al costat del marevellós mirador natural del rocatell, hi han unes petites mines gairebé desconegudes però de les més importants de Catalunya, es tracta d’un jaciment de coure de tipus skarn. Aquesta ruta ens porta fins a les Mines de Can Montsant.

Sortida de Santa direcció als cavalls, però avui agafo el tallafocs al costat de l’autopista que em deixa a Sant Pere de Riu, per anar cap a Can Pallofa. La riera de Pineda a aquest pas baixa molt poc, no es normal en aquesta época de l’any.

Pujada cap a la plaça Sant Andreu pel Mortirolo i faig una petita parada a la creu de tres termes. A partir d’aquí toca pujar cap a Hortsavinya, avui pel camí de Can Borrà, passant per les fonts del rupit (gairabé no raja) i la dels ocells.

Sense arribar a hortsavinya em desvio per anar cap al Coll de Palomeres, baixant després direcció a Sant Llop per agafar el camí que porta cap al Rocatell. Segueixo uns centenars de metres més i un petit rètol de fusta a un pam de terra marca el camí que porta a les mines. L’entorn de les mines és molt abrupte, cal anar amb compte!!.

És un dels jaciments tipus skarn més singulars, no només de la comarca del Maresme, sinó de tota Catalunya. Encara que volumètricament no sigui gaire important, la presència d’una variada mineralogia, caracteritzada per una potent zona de vesubianita i granat, fan d’aquest jaciment un punt de referència obligat a l’hora d’avaluar els llocs d’interès mineralògic del nostre país. Com a principal mena de coure trobem la BORNITA i la CALCOPIRITA, també alguns óxids de coure i sobre tot diversos carbonats de coure, tot plegat dins del skarn.

Tornant faig una parada a Can Caselles, on el seu safareig està ple a vessar. Baixada rapidíssima per les ferreres per després enllaçar amb la zona de valmanya per la urbanització. Pujada pel corriol de sempre cap a 4 camins i baixada per la riera de santa Susanna.

Enllaç a wikiloc: Les mines de Can Montsant

Mapa de la sortida:

Captura-mines

Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Les mines de Can Montsant.

1. GINETAS BIKERS ha dit:

una gran ruta,voltear por nuestro misterioso montnegre no tiene precio;aun recuerdo cuando las buscabamos,cuanto trabajo nos costo..!!

2. Hola compañero, mañana 1 de Julio nos proponemos hacer esta ruta. Un Abrazo.