La Pedra Ferradura, el Montalt i el Pou de Glaç de Canyamars.

2 de Març – 25 km – 2 hores i 15 minuts.

Avui carrego la bici al cotxe, marxo tard, per no passar fred, amb la idea de fer alguna ruta per la zona del corredor. Aturat la riera de sobirans la primera sorpresa del dia!!!, ostres en Manel, que m’ha acompanyat en una bona part de la ruta i m’ha donat tot tipus d’explicacions.

Pujem per la riera de sobirans direcció a la creu de rupit, sortim de la pista principal, per anar per l’antiga i fer una aturada a font de l’Aigua Roja.

Seguim pujant fins a la creu de Rupit per desviar-nos per la pista principal direcció a la pedra de la Ferradura. Es tracta d’una gran roca, posada en un coll on se separen els termes municipals d’Arenys, Sant Vicenç i el del Dosrius. S’anomena de la ferradura per què té un gravat d’una ferradura, encara no s’assembla gaire. Segurament es tracta d’una marca que delimitava antigues parròquies.

Agafem un petit corriol al costat de la pedra que va pujant suament fins al cim de montalt, els darrers metres deixem les bicis i els pujem a peu. Vistes impressionants del montseny, montnegre i de tota la costa.

El montalt és una muntanya de 596 metres d’alçada que forma part de la Serralada del Litoral, també la podríem anomenar el cim dels pessebres, ja que hi ha tradició d’anar-hi a portar el pessebre passades les festes de Nadal, s’en poden trobar un munt. Té un punt geodèsic, una bandera catalana i un llibre de signatures.

Baixem per l’altra banda, gairebé tot a a peu fins la Pedra Ferradura, aquí em despedeixo d’en Manel i continuo al següent objectiu del dia, el pou de Glaç. Un corriol espectacular en porta de la pedra fins a enllaçar amb el gr83 que porta a Mataró.

Segueixo uns quants quilòmetres pel gr83 i després agafo un altre corriol que em deixa al veinat de Rimblas. Passat el restaurant de Can Rimblas em desvio per pujar una miqueta i agafar un corriol que em deixa a Canyamars. I a uns dos quilòmetres del poble trobo el seu imponent pou de glaç.

Lloc de visita obligada. És el més ben conservat dels que he vist fins ara. Té referencia documental cap als anys 1770 i 1780, tots i que els estudiosos consideren que ja existia al segle XVII. Es de planta circular amb volta semiesfèrica, amb una coberta de teula àrab i parets gruixudes. El procés d’elaboració començava en una bassa que hi ha just a sobre i per una rampa introduien el gel al pou. La bassa i la rampa també es conserva.

Tornada per la pista principal direcció a la Creu de Rupit, es un camí molt maco, pel costat del torrent de rupit, molt humit i en un dia com avui hi havia aigua i fang per tot arreu el que dificultava una mica més el pedalar. La pujada es llarga però força suau.

De la creu baixo per la mateixa pista que havia pujat cap a la riera de sobirans.

Enllaç a wikiloc: La pedra ferradura, el montalt i el pou de glaç de canyamars

Mapa de la sortida:

Captura-corredor

Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a La Pedra Ferradura, el Montalt i el Pou de Glaç de Canyamars.

1. GINETAS BIKERS ha dit:

una ruta preciosa,corta, pero muy intensa.el pou esta fantastico,casi hemos coincidido en desnivel y kilometros ,aunque nosotros nos hemos quedado por aqui ,hoy el terreno no daba para mucho con tanto barro.un saludo joan..!!!