Sant Pere Desplà – Arbúcies – Coll de Té – Sant Marçal – Mas Romeu

2 de Juny – 44 km – 3 hores i 20 minuts.

Aprofitant que passem el cap de setmana a Mas Romeu (Arbúcies) fem una sortida per la zona. Bon esmorzar i a les 8 i quart en ruta amb l’Enric i en Kidru.

Sortim de la Masia i pugem primer cap a l’ermita de Sant Pere Desplà, un entorn privilegiat amb unes vistes immillorables del Montseny.

Capella Romànica de nau única, probablement del segle IX-X, modificada cap al XII-XIII per donar-li la seva forma actual. Està documentada de l’any 923 però l’edifici original ha de ser anterior ateses les pintures preromàniques, força malmeses, que hi ha al seu interior, descobertes l’any 1983 durant les obres de restauració.

Una baixada de 8 km seguint majoritàriament la ruta btt 5 ens porta al centre d’arbúcies, per anar direcció al camp de futbol. La idea es agafar el camí de Santa Fé que ens portarà fins a dalt del Coll de Té.

El camí ens presenta uns paisatges de primavera espectacular amb diferents tipus de boscos: pi, suros, fagedes, castanyers,…, amb alguns rierols i fonts d’aigua. És una pujada llarga 16km però de bon fer amb unes pendents continuades entre el 5% i 7%.

Foto de rigor a Coll de Té i afagem la carretera asfaltada que ens portarà fins prop de Sant Marçal, una mica abans d’arribar-hi ens desviem per la pista que baixa direcció a Arbúcies, ens aturem a omplir bidons a la font del Muro. molt.

Els primers quilòmetres de la baixada són d’un paisatge de postal, després l’entorn va canviant amb diferents tipus de terrenys i boscos. Arribats a la Planta de la Font Regàs, en comptes d’anar cap a Arbúcies, agafem una sèrie de camins, a l’aventura, per mig del bosc, algun d’ells molt brut, que ens tornaran, a la Masia de Mas Romeu.

Enllaç a wikiloc:Sant Pere Desplà – Arbúcies – Sant Marçal – Mas Romeu

Mapa de la sortida:

Captura-arbucies

Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.