Santa Susanna – Sant Cebrià (per can Ginebra) – Torre del foc de Can Carreres.

28 de Setembre – 42 km – 3 hores i 10 minuts.

Avui sortida després de dinar, per païr-lo. L’objectiu fer una paradeta a Sant Cebrià, que estan de festa major i pujar a la torre del foc de Can Carreres.

Sortida de Santa cap als cavalls, per pujar pel tallafocs del costat de l’autopista, agafo el corriol que porta cap a Sant Pere de Riu fent una aturada a la capella de la Verge Maria, on sempre m’agrada llegir la seva inscripció: “Bon cristià tot fent la via. Quan per eix lloc passaràs, a la Verge li diràs de tot cor: Ave Maria.”. No se si sóc bon cristià però sempre em paro a veure aquesta capella.

Baixada rapidíssima cap a la riera de Pineda, per pujar direcció a Can Pallofa, la travesso per la passera de Cal Ros, ni una gota i estem a finals de setembre. Ara toca la sempre dura pujada fins a Sant Andreu. D’aquí cap a tres termes on la seva creu sempre ens indica el camí, i ens permet admirar de lluny l’esglèsia de Sant Llop.

Ara toca anar cap a Castellà d’Indies, i Can Palau, camins amples de sorra, però molt agradables on els fruits del bosc comencen a fer un mantell de colors en els vorals. La darrera part d’aquest camí en que vas vorejant la riera vallalta és d’aquells que et deixa bocabadat.

Baixada cap a Can Ginebra per agafar la carretera de Sant Iscle, a l’entrada de Sant Cebrià em desvio pel camí de terrablanca on faig una aturada per observar l’esglèsia del poble.

Fent una petita aturada a casa dels meus pares, torno primer passant per Can Terradas i Can Pi fins a la Goita, per pujar per la riera de Can Mates direcció a les antigues basures de Calella, passant per un bon nombre de casas pairals totes abandonades.
Decideixo pujar cap a la torre del foc de Can Carreres, aquí arriba el tros més dur de la ruta. El primer tram fins a ca l’Estol ja té un parell de rampes de les “guapes”.

Passat Ca l’Estolt gires a l’esquerra per agafar un altre “rampon” que puja i puja i puja,… fins arribar a dalt de tot del Turó de Migjorn. La torre de guaita, està una mica amagada, s’hi accedeix per un camí tancat per una cadena. No es tan espectacular com la del Montnegre o la de Miralles, és més petita i de fusta, però amb unes bones vistes sobre Calella.

Baixada direcció Sant Andreu per agafar els camins que vorejant can Carreres porten primer cap a la zona del Castell de Montpalau i després et deixa a baix a la riera al costat del forn de Calç. Tornada per pineda i el camí del mig. Una ruta molt interessant amb força desnivell sobre tot en la seva part final.

Enllaç a wikiloc: Santa Susanna – Sant Cebrià – Torre del foc de Can Carreras

Mapa de la Sortida:

mapatorrecancarreres

Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Santa Susanna – Sant Cebrià (per can Ginebra) – Torre del foc de Can Carreres.

1. GINETAS BIKERS ha dit:

otra gran ruta sin duda,nuestro montnegre da para mucho.guapas las fotos y otro desnivel para enmarcar…saludos Joan,hasta la próxima..!!