Ermita d’Argimon.

1 de Febrer – 82 km – 5 hores.

Avui ruta llarga, per fer fons pels que van a la Transmaresme. Anirem l’Ermita d’Argimon. És un santuari que formava part de l’antic castell d’argimon (del que no en queden restes) situat sobre un turo a 450 metres d’alçada a la població de riudarenes. Aquesta ermita forma part de la ruta de les 10 ermites de farners. La ruta es força planera tret de la pujada a l’ermita que s’hi accedeix per una pista forestal de 2 km amb uns desnivells força considerables.

A les 8 a la plaça de Malgrat, avui amb en Juanka, en Miguel Angel, en Julio, en Juan José, en Pere Godino, en Jaume i en Manel. El David, el fernando i un altre noi han decidit fer una ruta més curta, i en Carles amb angines.

Sortim puntuals ja que toca fer 80 quilòmetres, anem direcció cap al castell de palafolls, baixem cap a Tordera i pugem per la pista que ens porta cap a Maçanet. A mig camí trobem als incansables ginetes, amb els que em compartit un troç de ruta fins a Maçanet, ells anàvem cap a Vidreres, m’ha fet molta il·lusió veure’ls ja que feia dies que no coincidíem.

Una vegada a Maçanet travessem el polígon industrial per anar a buscar el camí que passant pel caming de riudarenes ens portarà cap a la Esparra, anaven caient els quilòmetres amb un ritme força bó. Tot i les insistències d’en Juan, el temps s’ha comportat i no ha plogut. Alguna que altra parada per fer un petit avituallament abans de pujar a l’ermita.

La idea inicial era no pujar a dalt, però quan hem arribat al començament de la pista que et puja a l’ermita, no ens hem pogut resistir, i cap amunt. Cadascú al seu ritme, ja que la duresa es important. Son dos quilòmetres amb un desnivell mitjà de gairebé el 15%.

A dalt fem el nostre esmorzar, bocata, platans, etc, i al nostre costat uns caçadors menjant carn a la brasa, conyac, … ens han fet una enveja. Alguns hem pujat fins a dalt de tot l’ermita per fer les fotos de rigor i veure una mica els paisatges.

La tornada pel mateix camí, cap a Maçanet, Turó de la dona morta, Tordera i pujada al Castell de Palafolls, on el Jaume ha arribat molt justet, però ha aconseguit fet tota la ruta com un veritable campió, felicitats…

Enllaç a wikiloc: Ermita d’Argimon

Mapa de la sortida.

Capturaargimon

Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Ermita d’Argimon.

1. GINETAS BIKERS ha dit:

ruta preciosa la de hoy,con una ermita imponente,gran kilometrada y un gran desnivel . también nos ha hecho mucha ilusión encontraros a todos haciendo asi que hayamos coincidido un rato en ruta .felicitaros por las fotos y como no,tambien por tan bonita ruta. un abrazo..!!!