Turó Gros i Santa Maria

27 d’Abril – 38 km – 2 hores i 50 minuts.

La sortida d’avui és una de les clàssiques d’aquesta zona, l’escalada al Turó Gros del Montnegre o de la Telefonista, on hi ha la torre de vigilància del foc. És el segon punt més alt del Montnegre, superat tant sols per un parell de metres pel Turó de Can Vives. Baixada cap a la zona del roure i l’ermita de Santa Maria. És una ruta una mica enganyosa, ja que en els 17 primers quilòmetres fas gairebé 1000 metres de desnivell.

2014-04-27 10.02.51

Sortida d’hora de Santa a les 8 per no coincidir en el primer tram amb la cursa de pineda, que havia esgotat totes les inscripcions, una clàssica d’aquesta zona i cal dir que s’ho curren molt. Pujada pel tallafoc del costat de l’autopista per baixar pel corriol direcció Sant Pere de Riu, i agafo la carretera asfaltada fins la riera de Pineda.

La nit anterior havia plogut, i es notava en el terreny, costava fer més pedalades. Doncs amunt, cap a Sant Andreu, en diverses zones vaig creuant les fletxes que indiquen el recorregut de la cursa. Avui a dalt de Sant Andreu decideixo fer una visita a l’ermita. Feia temps que no hi anava, i una grata sorpresa es que han netejat tot l’entorn i han posat tanques alerten la situació de perill.

2014-04-27 08.58.09

Pujada cap a tres termes per baixar després cap a l’entrada de la urbanització de Can Domenech, per agafar la pista ampla que em pujada fins a dalt de tot. És una pista monòtona, dura i llarga però es la més ràpida per pujar fins a dalt de tot. Una parada obligatòria a observar els nostres amics de la font dels amics.

2014-04-27 09.12.56

El camí segueix pujant i pujant, en 4 km fas aproximadament 400 metres de desnivell fins a dalt del turó de Cona, a l’alçada del turó de l’alomar em desvio per agafar la pista que porta fins a dalt del turó de Santa Maria i seguint pel fantàstic camí que passa per mig dels castanyers m’acosta a la darrera pujada abans del turó Gros. Les vistes des d’aquí dalt son molt bones, més si entres a la torre i puges uns quants pisos.

2014-04-27 10.07.43

Baixada cap a la zona del roure, per veure com va creixent el nou i fer una visita a l’ermita i la seva font.

2014-04-27 10.25.29

Segueixo baixant per empalmar amb el camí que vé de Sant Martí per anar cap a l’Esplai, Can Pica i pujar a horsavinyà. Ara tot es baixada erola, coll de porc i quatre camins, en aquesta zona em creuo amb uns quants que resten de la cursa de pineda i que porten bastanta fatiga a sobre. Baixada pel camí de la terra roja i cap a casa.

2014-04-27 10.23.13

Enllaç a wikiloc: Turó Gros i Santa Maria

Mapa de la sortida:

mapaturogros

Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Turó Gros i Santa Maria

1. GINETAS BIKERS ha dit:

tienes razón,la ruta del turo gros es una mica enganchosa ,pero maca…. siempre dejando el liston altísimo con esos desniveles…!!! un abraça campio…