Torre del foc 4 jotes

1 de Maig – 37 km – 3 hores i 15 minuts.

Avui la sortida de 4 jotes (Jaume Pujades, Jaume Benet, Joan Giralt i Joan Pou), d’aquí el nom de la ruta. Segona pujada a la torre del foc en menys d’una setmana, no està mal, li començo a agafar carinyo, però molt diferent a l’anterior fent la ruta al revés i combinant alguns corriols.

Quedem a les 8:15 al pavelló de Santa Susanna, les 4J. Sortim direcció als cavalls, per pujar pel tallafocs del costat de l’autopista, cap al camí de la Terra Roja i 4 camins. Pujada cap a coll de Porc i seguidament posem el mode patiment en ON i cap a dalt l’erola. Sempre pateixes en aquesta pujada. A l’erola foto de rigor, feia dies que no en fèiem una.

En Joan Giralt ens parla meravelles d’un corriol que ha fet des d’Horsavinyà a l’Esplai, fàcil, xulo i tots els adjectius que vulguem posar-li. Doncs endavant. Una vegada Hortsavinyà ens desviem cap a Palomeres per agafar un primer corriol que planeja passant per la sempre espectacular plaça Carbonera.

Enllacem amb una pista ampla que ens ha de portar a dalt de tot, comencem a pujar, pujar i al final peu a terra que allò es impossible pujar-ho. Arrivem a dalt al Coll Obert i en principi comença ja una part del corriol, aquesta la batejo com el corriol dels “patufets”, has d’estar més pendent de no donar-te amb el cap amb els arbres baixos que del camí. Baixem altre cop de la bici per saltar uns quants arbres i després es on comença la part més tècnica i de més baixada, a mí que no soc corriolero s’ha m’ha fet una mica pesat l’inici però la resta ha estat molt bé.

Agafem direcció la plaça Felix Rodriguez de la Fuente, on fem les brometes típiques “del lobo, el lince iberico,” i a buscar el camí que ens portarà cap el Turó d’en Cona i després enllacem amb la pujada a la Torre, passant pels sempre espectaculars camins envoltats de castanyers, fins que arribem a dalt de tot del Turó Gros (759 m) on hi ha la torre de foc. Aprofitem per esmorzar.

Avui pugem a dalt de tot de la Torre per les escales, deuen ser uns 30 metres i pico, però les vistes des de dalt no tenen preu, i mes avui que el dia estava clar.

2014-05-01 11.08.50

Baixem pel corriol que enllaça amb Santa Maria i el Roure, però anàvem tard i no ens hem parat ni a fer fotos. Enllacem amb la pista de la fonts del amics i avall a “tota pastilla”. Una vegada a la plaça Sant Andreu en Jaume Benet comenta per baixar per un corriol de Can Carreres, doncs cap allà. Aquest a estat molt bé, molt divertit, com dirien alguns bikers de llagrimeta.

Sortida amb força desnivell, però tot concentrat en els primers 15 quilòmetres i ben combinada amb dos corriols força divertits un més tècnic i l’altre de llagrimeta.

Enllaç a wikiloc: Torre del foc 4 jotes

Mapa de la sortida:

mapaTorre

Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Torre del foc 4 jotes

1. GINETAS BIKERS ha dit:

com sempre,ruta de pata negra y de grans bikers.magnifiques les vistes desde la torre de foc….

2. Estas fet un bon corriolero de llagrimeta tu jajajaj. Molt bona la sortida, i en molt bona companyia sobre tot!! 🙂