Folgueroles – Cingles de Vilanova

31 de Maig – 32 quilòmetres.

Avui ens desplacem cap a la comarca d’osona, a folgueroles, un poble de poc més de 2000 habitants, que va veure néixer en Mossèn Cinto Verdaguer. Allà hem quedat amb en Gorka que avui ens farà de guia. Quedem a les 7, però amb algun retard sortim en Fernando, David, Juan Pablo, Juanka, Manel, Jaume, Carles i un servidor amb les bicis carregades per anar cap a l’aventura d’avui, fer una volta pels cingles de Vilanova.

2014-05-31 09.13.53

Pujant molta boira, però molta quan ens apropàvem cap el destí, i un fred “important”, en Carles ha estrenat les botes d’hivern, al mes de Maig, poca broma. Després de les presentacions pels que no coneixíem en Gorka, comença la ruta, ben abrigats que feia fred i esperant trobar alguna pujada per entrar en calor.

2014-05-31 09.23.54

Els primers quilòmetres anem per mig de camps, fins enllaçar amb pistes que ens porten per mig del bosc, aquí el camí comença a pujar, no molt, però sempre cap amunt. El primer objectiu es pujar a dalt els cingles de vilanova per observar la vista.

2014-05-31 09.46.26

L’espectacle no ha defraudat, tot que hi havia molta boira, la sensació d’estar per sobre d’ella es molt xula. Fotos i més fotos, el paisatge ho valia.

20140531_094306

Un quilòmetre de rampes dures passant per la casa dels Munts on hi ha les antenes ens apropen al mirador o salt de la minyona, també conegut com la M. de Déu del Cingle, on hiha el Pedró de la Verge dels Cingles.

2014-05-31 10.05.54

El salt de la Minyona, és un bonic mirador que es troba al cim dels Munts, dominant els cingles de Vilanova a més de 800 metres d’alçada, diu la llegenda que la minyona que feia tard a missa va saltar per aquí i miraculosament no li va passar res podent arribar a missa a temps. Pocs dies després ho va tornar a intentar però aquest segon cop li va costar la vida.

Després del salt agafem la carretera per anar a esmorzar a Vilanova, en Gorka ens desvia per un corriol força entretingut i tècnic, on alguns l’han baixat molt bé, altres han fet el que han pogut i altres ….

Un seguit de pistes de baixada, estretes, ens porten fins a Vilanova, on al centre del poble hem gaudit d’un bon esmorzar. Si no és estat pel de l’esbroçadora que ha decidit netejar el seu jardí mentre nosaltres esmorzàvem.

2014-05-31 12.40.32

Uns quants quilòmetres de carretera per agafar la pista que passant per l’espluga i Torrents del Pla ens portarà de tornada cap a Folgueroles. Aquesta pista ha estat un constant tobogan amb pujades i baixades contínuament, però amb paisatges espectaculars, de bosc i prats amb baques. Creuem la C-25 per sota i per anar a parar a Sant Julià de Vilatorta i tot seguit a Folgueroles.

Enllaç a wikiloc Folgueroles – Cingles de Vilanova

Mapa de la sortida:

captura folgueroles

Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.