Santa Susanna – Llacs Mas Mora – RocaPlana – Cal Coix – Valmanya

17 d’Agost – 47 Km – 3 hores.

La ruta d’avui ens porta per les muntanyes de Tordera i Blanes per conèixer dos petits llacs que estan al costat de la urbanització de Mas Mora.

El temps permet fer una ruta una mica mes llarga, no fa massa calor. Surto de Santa pel carril bici direcció a Malgrat, avui passo pel costat de totes les firetes tancades, es festa major. Pujo per mig dels camps de Palafolls a la cerca del seu Castell per baixar després cap a Tordera, on es hi ha la immensa nau del berskha. Ara l’estiu permet creuar La tordera pel mig i evitar agafar el pont de la nacional II, això si sec com el Sàhara.

Als prats d’en gai agafo direcció a Can Gelpi, famós anys enrere per la seva mina d’aigua. El camí em deixa just a l’entrada de la urbanització de Mas Mora on començo a pujar pels seus carrers, fins trobar el trencant que per un corriolet em portarà als llacs. N’hi ha dos un de més petit i un de més gran. El més petit no hi he pogut arribar uns quants caçadors m’han convençut per què no baixés mes avall. Només he pogut fer parada al més gran. Estava força ple, no sembla que al costat d’aquesta urbanització hi pugui haver un lloc on es respira tranquil·litat.

He marxat força ràpid, els caçadors no hem feien gaire gràcia. He hagut de canviar una mica la ruta i pujar per un corriol que normalment es fa de baixar per enllaçar amb el camí que puja a RocaPlana, hi havia algun tram una mica complicat, un parell de cops el peu a terra però amunt.

Una vegada enllaçat amb el camí principal, ara només toca pujar fins a dalt de tot, alternant primer un parell de trams per la urbanització fins trobar la pista de sorra. A mesura que pugues tens unes vistes espectaculars tant de la zona del montseny com del mar, veient fins al Castell de Sant Joan. Foto de rigor a RocaPlana, per seguidament continuar la ruta direcció al poblat ibèric de montbarbat, encara que no hi pujo.

Serpentejo per pistes amples i seques per la zona de montbarbat fins trobar un corriol força dret que hem baixa directe fins a la riera de ValldeMaria, després un puja i baixa fins creuar la nacional II davant a cal coix.

Seguint la pista principal fins a l’encreuament del Puig Marí, passant pel turó de la dona morta, baixada cap a Tordera on hi ha mercat avui, eixams de gent amunt i avall, el que m’ha obligat a fer un parell de carrers en direcció contraria per anar a buscar la pista que porta a Valmanya. Un tros d’asfalt fins a Ricastell i després pista ampla fins agafar el corriol de pujada dels yuppis i baixar finalment per la riera de Santa Susanna.

Enllaç a wikiloc: Santa Susanna – Llacs MasMora – Rocaplana -Cal Coix – Valmanya

Mapa de la sortida:

CapturaMAsMora

Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Santa Susanna – Llacs Mas Mora – RocaPlana – Cal Coix – Valmanya

1. GINETAS BIKERS ha dit:

una ruta que nos encanta hacer,rocaplana tiene muchas variantes ,es divertida,apta para un buen entrenamiento ,y sobre todo,por las vistas que proporciona esta ruta,me encanta..!! el pantano es otra gran opción,si,ciertamente esta cargado de agua,cuando vamos,no dejamos de llevarles algo de comer a las carpas,son de un tamaño considerable,en fin, que has tocado bien nuestra fibra btt,es una ruta que no nos cansamos de repetir una y otra vez. Hasta la próxima,esperamos impacientes el próximo reto..!!!