Súsqueda – Sau – Salt de Sallent – Santuari del Far

21 d’Agost – 56 km.

Avui una d’aquestes sortides on la paraula més repetida és Espectacular, no es pot explicar, s’ha de fer. Érem 11 que ens hem concentrat a l’aparcament del cap a les 6:45 del matí, JuanJose, Joan Roura, Joaquim, Carles, Juanka, Fernando, Miguel, Victor, Manel, Jaume i un servidor.

foto (8)

A les 7 puntuals en ruta, el temps no pinta bé, a l’alçada de Tordera comença a ploure i a l’eix el diluvi universal, les nostres cares un poema, però en el fons creiem que deixaria de ploure. A l’alçada d’Anglès ja no plou. A l’alçada del Pasteral ens desviem per agafar la carretera que ens porta al pantà de Susqueda, pugem per l’esquerra del pantà on aparquem els cotxes i comencem a pedalar, a les 8:15 del matí.

Temperatura agradable 18 graus. Tot estava xop, havia plogut força, i els primers quilòmetres un fangueig, amb moltes basses. La primera incidència del dia en joaquim amb una pedra fa un tall a la coberta i adéu tubeless, però càmera i endavant.

foto (2)

El paisatge “espectacular”, però una mica gris, anem fent petites aturades per anar fent fotos i gaudint de la ruta. Després de 20 quilòmetres de puja i baixa arribem al pantà de sau, que també estava força ple, i uns quilòmetres més amunt al restaurant del hotel de la riba. Esmorzar fred, entrar una mica en calor i alguna veu que anava dient “que anàvem una mica endarrerits sobre el temps previst”.

Sortint del restaurant en Victor ens ha fet la primera de les lliçons de com caure de sobre la bici. Agafem la pista que surt darrera del restaurant i comencem a pujar fins a dalt de tot per anar a veure el salt de sallent. És una pista llarga (11 quilòmetres ) però amb un desnivell correcte i amb forces zones de descans per anar fent.

foto (4)

Una vegada a dalt al pla de fàbregues les vistes de l’agullola i el Collsacabra són espectaculars, el temps ha millorat. No baixa gaire aigua però el salt es increïble. Aquí en Victor i en Joan Roura ens han donat una altra lliçó de com mullar-se en una riera. Fotos i més fotos i amunt, que encara ens queden un 11 quilòmetres fins al santuari.

foto (1)

Aquesta part de la ruta es molt bonica, vas passant per sobre del cingle del Collsacabra en prats de pastura anant obrint i tancant portes de bestiar. Anem pujant fins al coll del Condreu d’on agafem la pista asfaltada que ens porta fins al santuari del far. Aquests tres darrers quilòmetres s’han fet una mica llargs.Foto de rigor i a dinar al restaurant, molt bé per cert i molt recomanable. La boira ha començat a pujar.

foto (5)

Amb molt de fred, xubasquero a sobre gairebé tots, fem la part més feixuga de la ruta que es baixar per l’altre costat del santuari fins enllaçar la pista que ens portarà a Sant Martí de Sacalm. És un tram d’un quilòmetre com a molt que s’ha de fer a peu, un corriol ple de pedres que amb paciència i amb molta cura hem anat baixant.

Des de Sant Martí tenim una vista espectacular del cingle del far. I ara només falta baixar 10 quilòmetres fins a la presa de Susqueda per tornar al lloc de partida.

Ruta llarga, entretinguda, espectacular de vistes i ens ho hem passat molt bé, val la pena fer-la.

foto (6)

Enllaç a wikiloc: Súsqueda – Sau – Salt de Sallent – Santuari del Far

Mapa de la sortida:

Captura

Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Súsqueda – Sau – Salt de Sallent – Santuari del Far

1. GINETAS BIKERS ha dit:

pues ciertamente me ha gustado mucho,no hace mucho hemos estado por ahí,donde los desniveles son considerables y las vistas magnificas,repetiremos seguro.tengo que reconocer que vuestra ruta es espectacular,quitando clar el sendero kilométrico de bajada,esto ciertamente no me va y me resulta un tanto complicado bajar por esas pistas que a cierto modo no lo son,ya tenemos la experiencia de las ermitas de Amer,donde nunca jamas volveré,aunque bien nos cautivaron aquellas vistas.felicitaros por vuestra fenomenal ruta,la nuestra se esta cociendo también por aquellas tierras,la estamos preparando.gran ruta bikers..!!