Mataró – Santa Susanna (per la Transmaresme 2014)

11 d’Octubre – 62 km – 5 hores i mitja.

Sortida amb en Juan Carlos, Fernando, Charlie, Juanpi, Jaume Benet, Andreu i Miguel Angel. Aquest any es volem apuntar a la Transmaresme i per anar obrint boca voliem fer un tros de la de l’any passat. I amb aquest objectiu hem agafat el tren a les 7 del matí per anar a Mataró i tornar fins a Santa Susanna fent el recorregut de la darrera edició de la transmaresme 2014.

Entorn distés en el tren, poca gent aquella hora. El tema bankia i les targes B han donat per bona part del recorregut. Sortim de l’estació per la nacional II, pujant pel pla d’en Boet i a l’alçada del INSS ens desviem cap a la riera per agafar el voral de la riera que ens portarà cap a Argentona. Tros pla amb molts de corredors i molta humitat.

Creuem el tunel de l’autovia C-31 i uns metres més endavant passat Can Comalada ja trobem en el GPS (el meu no, l’he perdut baixant de l’erola en una sortida noctura) la ruta. Una primera pujada fins a enllaçar una primera part de corriols, en alguns llocs molt tècnics i en altres impossibles degut a les darreres pluges, però en un entorn molt bonic. Les arrels molles i els xaragalls ens han obligat a posar el peu a terra moltes vegades. Hem anat a fent un puja i baixa passant per l’esbarzer gran, l’oasi, Can nogueras, la zona de can gel i finalitzan a Can Bruguera. Crec que aquesta part l’essim disfrutat molt més fent-la de baixada.

Una zona de pista ample que semblava una autopista, entre cotxes i boletaires a vegades s’ha fet dificil ciclar, passada la zona de Santa Mònica hem parat a esmorzar, ens ho haviem guanyat. Després camí de baixada rapidíssim per anar cap a la zona de la riera de Can Rimbles i després tornar a pujar i baixar cap a Canyamars, aquí en Carles ha començat a tenir problemes en el genoll que té fotut, però ha aguantat tota la sortida com un campió. Hem sortit una mica més amunt del pou de Glaç. Tot i ser un puja i baixa el camí estava molt bé.

Ara només tocava pujar i pujar primer fins a la Creu de Rupit i després fins el Coll del Pí per enllaçar amb el Camí del Canigó que ens baixaria fins a Collsacreu passant per la Casa Nova de Pibernat. Boletaries per tot arreu. Hem parat a fer un mos. I cap amunt.

A partir d’aquí tot era camí conegut però cap amunt, primer el pla de les bruixes, coll senis, per després fer les rampes de Cal Paraire fins enllaçar amb la carretera que ve de Sant Martí, seguim pujant fins arribar-hi. Encara que es zona coneguda els quilòmetres es van sumant a les cames i també el desnivell.

P1010106 - copia

Quan arribem a Sant Martí, sembla que ja estem a casa, però encara queden més de 20 quilòmetres, fem una aturada a la font de la brinxa (que rajava molt poc) , ja que alguns anaven escasos d’aigua. Passem per l’esplai i la darrera pujada (o no ) del dia a can pica fins a Hortsavinyà. Com es tradició ens parem a l’erola on en Carles diu que ja en té prou, el genoll li feia molt de mal. La resta volem fer el postre i després de baixar erola, coll de porc i quatre camins, anem per la terra roja fins a les antenes de Santa Susanna per tornar pel Parapent, per fer les darreres rampes, una zona amb moltes pedres, per acabar de castigar el cos.

P1010122 - copia

Puja i baixa fins al turó de Can Vidal per després agafar el corriol que ens porta a la zona dels serveis de Santa Susanna, on donem per finalitzada la ruta, després de més de 7 hores i unes 5 i mitja de pedal. Ruta llarga i exigent més de 60 quilòmetres amb gairebé 1800 metres de desnivell, però preciosa.

P1010125 - copia

Enllaç a wikiloc: Mataró-Santa Susanna (per la Transmaresme 2014)

Mapa de la sortida:

capturamitjatransmaresme

Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Mataró – Santa Susanna (per la Transmaresme 2014)

1. GINETAS BIKERS ha dit:

ruta muy exigente por un montnegre que no deja las cosas fáciles,enhorabuena maquinas..!!!