Santuari del Corredor

8 de Novembre – 73 km – 5 hores i 22 minuts.

Gran sortida de dissabte per anar fins al Santuari del corredor amb en Juanka, Juan Pablo, Miguel Angel, Jaume, Fernando i Manel. La meitat de nosaltres ja hi havia anat alguna vegada i els altres no.

Aquesta setmana teníem programat anar a fer la volta al Pedraforca, però el canvi de temps i la possibilitat de neu en zones altes ha impossibilitat anar-hi per precaució. I gràcies a la insistència d’en Jaume que havíem de fer una sortida de tot el dia, ens ha sortit aquesta fantàstica ruta.

Voliem quedar-nos a menjar al corredor però la cuina la tanquen a les 11:30 i la tornen a obrir a la 13:00, com era impossible arribar abans de les 11:30 ens hem agafat la ruta amb calma fent una mica de turisme per la zona, que sempre va bé.

Sortim a les 8 de Malgrat i a les 8:15 apareixen en el pavelló de Sant on els esperàvem en Jaume i jo, venien amb dos nois més que ens acompanyen una tros, ells anaven cap al rocatell.Pugem per la riera de Santa fins a quatre camins. El temps una mica boig, més calor de la que ens esperàvem i aprofitem per fer la primera parada per treure capes, en Jaume que estrenava Maillot d’hivern feia xup-xup.

Pujada cap a coll de porc i després xino-xano cap a l’erola on ens hem trobat en Miquel que ja tornava de Sant Martí, forces ciclistes per aquesta zona, parada i foto de rigor per continuar el camí.

2014-11-08 09.36.06

A l’alçada d’Hortsavinyà ens hem creuat amb el Ginetes, que grans, anaven a explorar les ferreres a veure si trobaven alguna cosa. No hem tingut temps ni de saludar-nos. Enllacem amb la pista que porta cap a Can Benet Vives per agafar després el camí que ens porta a Sant Martí, pista agradable d’uns 7 quilòmetres amb un puja i baixa suau. Les muntanyes ja comencen a canviar el color, amí ple de castanyes i amb olor a tardor. Aturada a Sant Martí per fer un mos.

2014-11-08 10.22.56

Ara tocava el tram de Sant Martí fins el coll de Poliva on s’enllaça amb la pista que ve de cal Paraire, aquest és un d’aquells trams que no fem gaire i es força exigent amb continus puja i baixa. Havia planificat baixar cap a Olzinelles per anar a veure la font del Pradellò i després pujar cap a Vallgorguina, ja que anàvem bé de temps. Però els que anaven davant s’han passat el desviament i hem continuat per la ruta tradicional.

Aquest camí que passa per l’obaga de can Mora té unes vistes espectaculars a la dreta unes imatges impressionants del Montseny i a l’esquerra del Corredor i nosaltres flotant pel mig. Arribem al veïnat de Pocafarina on agafem l’asfalt per baixar fins a Vallgorguina. Uns quants quilòmetres per la carretera asfaltada ens portaran a la pista que enllaça amb el parc i ens pujarà al santuari, ens queden 8 quilòmetres amb un desnivell de gairebé 500metres, uff!!

2014-11-08 11.30.40

Fem les primeres rampes i ens aturem a visitar el dolmen de Pedra Gentil, on una oficina mòbil del parc ens recorda que no podem pujar en bici fins a dalt i menys baixar. Accedim al turó per fer les fotos reglamentàries. La Pedra Gentil és una construcció megalítica formada per 7 lloses clavades verticalment al damunt de les quals es troba la pedra de coberta. Actualment, desconeixem quin era l’aspecte original del dolmen de Pedra Gentil. Gràcies a la documentació escrita, sabem que l’any 1855 va ser restaurat pel senyor Josep Pradell, propietari de la finca on es troba ubicat.

Avancem 500 metres i anem a veure l’església de Santa Eulàlia de Tapioles, Documentada des de l’any 878 en una confirmació del rei fran Lluís el Tartamut, el conjunt arquitectònic de Santa Eulàlia de Tapioles està format per l’església, el cementiri i una casa. L’església actual és el resultat de les diverses reformes que ha sofert l’edifici al llarg dels segles. Les parts mes ben conservades són l’absis romànic i el campanar barroc.

2014-11-08 11.50.08

Ara ja no parem fins dalt, cadascú agafa el seu ritme i anem pujant , a l’alçada de Can Pradell una olor a la brasa envaeix els nostres estómacs buits. A dalt un aire i un fred força intens, donem un quantes voltes per allà fent fotos, havíem de fer temps per anar a dinar. A la una en punt al menjador, la gana apretava.

2014-11-08 14.31.44

Dinar on hem rigut molt, hem menjat bé, ens abriguem i cap avall. La tornada havia de ser mes suau. Baixada molt ràpida per la pista principal fins a la creu de rupit. Allà els hi proposo fer una variant, en comptes de baixar per la pista principal anar a buscar el camí amagat.

2014-11-08 14.32.28

Les primeres rampes just sortint de la creu de rupit, ens fan baixar el menjar de cop, sort que en son dues o tres i poca cosa més, enllacem un parell de corriols fins al corral per agafar allà el camí amagat fins a Lourdes, espectacular, de llagrimeta, el terreny estava fantàstic. Ells que no l’havien fet mai, els hi ha encantat.

Ara la tornada per carretera, arenys de munt, sant iscle i sant cebrià, pugem per la pista de la riera de can matas fins al coll de l’era d’en Mora i baixem per la riera capaspre fins a Calella. Tornem per la platja, fins i tot arribem a veure la segona part del fútbol.
Ruta llarga, més de 70 quilòmetres, exigent, més de 1600 metres de desnivell, però espectacular, els que no l’havien fet mai, els hi ha encantat i sobre tot amb molt bona companyia i bon rotllo.

Enllaç a wikiloc: Santuari del corredor

Mapa de la sortida:

CapturaSantuari

Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Santuari del Corredor

1. GINETAS BIKERS ha dit:

si señor,una ruta muy exigente,no exenta de belleza y rincones maravillosos que conocemos también,felicitaros por tan estupenda ruta que bien merece un gran reconocimiento al buen hacer de grandes bikers como vosotros. un placer encontraros por los caminos,al fin nosotros también encontramos recompensa a lo que buscábamos…!!!