Erola – Llacs – Sant Martí – Torre del Foc – Cal Paraire – Dones d’aigua – Valla Blanca

22 de Febrer – 61 quilòmetres – 5 hores.

Avui era el darrera sortida seria abans de la transmaresme, anava just de temps, a la una havia de ser a casa, per tant no podia fer la ruta que tenien preparada els meus companys, que anaven fins al corredor. La idea inicial fer el llacs i la torre del foc, per acumular metres i després ja veurem.

Surto a les 7:35 de casa direcció a la riera dels cavalls per pujar pel costat de l’autopista cap a 4 camins. Molt de fred i gebrat per tot arreu, buff.  Començo a enfilar cap a coll de porc i gairebé a dalt em trobo amb en Carles i en Pere que anaven cap al corredor, parlamentem una estona i cap amunt. Passat coll de porc em trobo amb en Jaume, que m’acompanya fins a l’erola, on el deixo. Ja que estava indecís en que faria.

2015-02-22 08.51.33

Baixada cap a Can Pica per pujar a l’esplai on les ventades de la darrera nevada han fet caure el pal que hi ha enmig de la plaça  on hi havien tots els rètols indicadors.

Agafo el camí que baixa cap al gorg negre, on el fred comença a fer-se més intens. Els plans que hi havia de baix de tot semblaven la siberia. El llac estava ple fins a vessar. Foto de rigor i continuem passat el llac a mà dreta surt el camí que puja cap a Sant Martí.

2015-02-22 09.06.08

És un d’aquells camins per anar fent 5 quilòmetres amb unes pendents acceptables que em pugen fins a l’ermita de Sant Martí on aprofito per fer un petit mos i contemplar unes magnifiques vistes del Montseny.

2015-02-22 09.44.23

Surto a l’esquerra per la pista que em torna cap a l’esplai però a mig camí giro direcció al roure, toca pujar un altre cop. Aquí el vent a començat a apretà de valent, però ha estat només una estoneta. A l’ermita de Santa Maria hi havia uns quants feligresos resant a fora. No els he volgut molestar i he continuat el meu camí.

2015-02-22 10.14.31

A la cruïlla de dalt agafo el desviament que per la pista que passa per mig dels castanyers em portarà als peus del turó gros on hi la torre del foc. M´he creuat amb forces excursionistes en aquest tros. Han tornat a posar un candau a la porta i ja no es pot pujar un altre cop. Com que les forces estan bé i vaig bé de temps decideixo que tornaré a pujar al Montnegre pel costat de Sant Iscle.

2015-02-22 10.45.51

Després de tanta pujada toca baixar una miqueta, primer cap a la urbanització de font Montnegre per agafar un camí que em deixa als peus de cal paraire. Segueixo baixant fins a coll senís per agafar la pista que va fins a dones d’aigua, tot el que ha costat pujar en 20 minuts ha estat de baixada,…

A l’alçada de la casa de colònies de Can Bosch, tornem a pujar cap a la urbanització de font Montnegre, on agafo el camí de Can Pera per enllaçar amb la pista que puja de Can Ginebra direcció a Can Palau. Unes quantes pujades per aquí per agafar el darrer desviament del dia, tornar a pujar cap al roure aquesta vegada per la balla blanca. “Sense preses i sense pauses” amunt, aquest tros el vent a molestat bastant, .. Un cop a dalt ja n’hi ha prou,.. Cap a casa, baixo cap al turó d’en cona per enllaçar amb la pista que puja de la font dels amics. Giro cap a la plaça Felix Rodríguez de la Fuente, esplai i ara només queden les rampes de Can Pica i hortsavinyà per arribar a l’erola.

2015-02-22 12.44.00

Mira que fem bromes a vegades amb l’erola i qui té les claus d’entrada. Dons avui la meva sorpresa ha estat que la porta estava oberta amb unes senyores resant a dins. M’han deixat entrar i fer una foto. Hauré pujat més d’un centenar de vegades a aquesta ermita i mai l’havia vist per dins.

Baixada pel mateix camí cap a casa, amb un vent que bufava de valent. Per ser el darrer entrenament no ha estat malament del tot 61 quilòmetres i 2100 de desnivell, ara toca descansar per la propera setmana.

Enllaç a wikiloc: Santa Susanna – Erola – Llacs – Torre del foc – Cal Paraire – Dones d’aigua – Valla Blanca

Captura

Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.