Rocacorba

5 d’Abril – 36 quilòmetres.

Fantàstica sortida de bici per la zona del Rocacorba. En Manel estava en un casa rural a Granollers del Rocacorba, prop de Sant Martí de Llémena, i va buscar una ruta per fer per aquesta zona.

Ens vam haver d’aixecar d’hora per marxar a les 7 cap a on estava en Manel, érem en Julio, Juan Pablo, Fernando, David, Jaume Benet, Jaume Pujades i jo, més en Manel que ja estava a la casa. A les vuit arribem amb una puntualitat suïssa amb alguna que altra pèrdua. Alguns fem un cafetó abans de la sortida i a conèixer una zona nova. La ruta promet molt.

2015-04-05 09.50.34

Sortim i travessem la riera per sobre d’unes pedres vigilant no caure, els primers quilòmetres suaus seguint un camí paral·lel a la riera de Llèmena. El track que havíem agafat no estava bé, un tros de camí estava tapat (o ja no existia) així que vam haver d’improvisar una tros per la carretera fins a Llorà per poder tornar a empalmar camí de sorra. Que ens va portar fins a Canet d’Adrí, petit poblet envoltat de camps grocs de colza.

2015-04-05 10.45.01

Seguim uns quilòmetres més endavant per una pista força plana i amb forces pedres que ens acosta cap al camí que ens pujarà cap al cim del Rocacorba. On amb 5 quilòmetres fem un desnivell de 500 metres.

2015-04-05 10.45.43

El camí és molt dolent, amb moltes pedres, algunes les podem passar però d’altres ens obliga de tant en tant a posar el peu a terra. Però amb paciència anem pujant. Fins que enllacem amb la carretera asfaltada. Ara queden 2 quilòmetres pel cim. A 500 metres del cim ens desviem cap a l’ermita de Santa Maria, el Castell i la Roca corba que dóna nom a aquesta muntanya.

2015-04-05 11.52.54

Un entorn privilegiat amb unes vistes inmillorables. Fotos de rigor i cap a dalt, toca arribar fins a les antenes, on hi ha una zona per enlairar-se els parapents. Fotos i abrigar-se que ara en teoria es tot baixada.

2015-04-05 11.42.49

El camí de baixada amb moltes pedres i un falso llano que deunidó. La baixada ens ha deixat davant mateix de la casa on hem finalitzat la ruta. Han estat 37 quilòmetres amb 1200 de desnivell i força tècnics.

2015-04-05 12.05.01

A la casa ens esperava un vermut i una fideuada que estava de mort. Jornada autèntica de btt amb una companyia immillorable tant a la ruta, com a la casa.

2015-04-05 14.58.56

Enllaç a wikiloc: Rocacorba

CapturaRocaCorba

Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.