Cabreres 2015 , btt en estat pur.

31 de Maig – 67 quilòmetres – Prop de 6 hores ciclant.

Eren moltes les expectatives que havíem posat en aquesta pedalada, que enguany arriba a la seva 23a edició i no ens ha defraudat en cap aspecte, tant en els aspectes positius com en els menys.  És un d’aquells dies que quan expliques que marxes a les 5 i pico del matí , 100 quilòmetres en cotxe, 7 hores per les muntanyes en bici, i tornes a casa a les 6 i pico de la tarda, et diuen que estàs malalt. Potser si?, que estem  malalts!!, però de btt. A la muntanya hem vist milers de btteteros, però cap feia mala cara, tot el contrari…

2015-05-31 07.44.49

El dia comença a les 5 menys quart del matí, ens aixequem d’hora, per carregar les bicis i recollir els companys i sortir de Malgrat passats quarts de sis, per arribar al poble de l’esquirol una mica abans de les set del matí. La idea era començar a quarts de vuit del matí la pedalada. Arribem sobre l’horari previst, i com anàvem amb cotxes diferents cadascú va aparcar on va poder. Sort de les noves tecnologies i les geolocalitzacions per trobar-nos tots en un punt. En Manel i el Fernando que havien fet nit allà, ja ens havien recollit els dorsals.

cabreres4

Érem en Julio, Manel, Fernando, Juanka, Miguel Angel, Juan Pablo, David, Jordi en Jaume i jo, ens dirigim a la sortida i cap endavant. La quantitat de ciclistes que hi ha per tot arreu increïble. Una boira d’espant a la sortida, ens fan témer el pitjor, però a mesura que avancen els minuts i pugem una mica d’alçada va desapareixent.

2015-05-31 08.53.22

Voltem una mica pel poble creuant la riera, i anem a buscar el tram del puigsepedres, camí amb unes llosses de pedres molt grosses que va pujant de mica en mica i fent escalons, amb la quantitat de gent que hi havia, molts de trossos els havíem de fer baixats de la bici. Una vegada passat aquest primer tram complicat, anem fent caminets i pistes pel mig del bosc, amb continues pujades i baixades fins agafar una pista de pujada que ens porta fins al primer avituallament sobre el quilòmetre 10 a la Serra. L’organització un 10.

2015-05-31 09.12.35

Seguim el camí pujant cap al Puig de la Guardiola, l’ambient increïble, gent  pedalant amb discapacitat, altres amb tàndem, en aquesta zona estàvem ciclant per sobre de la boira el que feia que el paisatge fós molt espectacular. Baixem cap al Pla de Rostoll i d’Ardura per girar cap a Cantonigros, on un corriol força complicat a l’entrada del poble provoca una mica de “caravana”.

cabreres1

A Cantonigros ens esperava el segon avituallament amb botifarrada inclosa, tot molt ben organitzat. Després de recuperar una mica les forces, ens dirigim cap a la sortida del poble on trobem els desviaments de la curta i de la llarga, nosaltres com bons professionals la llarga. Agafem un corriolet a la sortida del poble vorejant la riera, que em quedaria curt a l’hora de posar-li adjectius: increïble, espectacular, natura en estat pur…

2015-05-31 11.20.27

Ara toca pujar cap a la serra de Collsesviles, tornant a passar pel pla d’Ardura on a 10 metres veiem els btteros que anaven cap al segon avituallament de Cantonigros. Aquest tram es tot de pujada fins arribar a les antenes del Pedró de Rajols. Aquí comencem amb un altre tram antològic, dels de btt en estat pur, uns corriols per mig del bosc, amb algun que altra tros força complicat per culpa de la pluja del dia anterior, creuant rierols fins arribar al mirador que hi ha just sobre de rupit. Fotos de rigor i avall altre vegada. I anem baixant  alternant pistes mes amples i més estretes, corriols  fins a enllaçar amb el camí de Padernes, que ens porta fins al pla que hi ha sota de l’ermita de Sant Joan d’Alfabregues on hi havia el tercer avituallament, amb vistes al Salt de Sallent i als cingles de Tavertet, ufff. Quin luxe!!!

2015-05-31 11.25.46

Creuem la riera del salt i ens enfilem pel Collsacabra per despres seguir el torrent del Gravet fins a la Devesa. Aquest tram tot ha estat de pujada però per una zona molt ombrívola. Fins a aquest punt cada cop que ens aturàvem a reagrupar-nos se’ns acabaven els adjectius, per definir tot allò que estàvem veient.

cabreres3

Desprès de la devesa , ens hem desviat cap al coll de Pixanúvies i cap a la Serra de Mateus. Aquí ha canviat tot, pujades on, en comptes de ciclar havies d’escalar amb la bici al coll, el que feia que sembles una peregrinació de gent. Els ànims de la gent baixaven en picat, s’ha passat del hem de repetir la cursa!!,  a molt xula  però l’any que bé no torno!!. En un tram de 10 quilòmetres hem tardat hora i tres quarts, ni les motos de l’organització podien pujar, els hi havíem de deixar el camí lliure quan intentaven enfilar-se per les pedres. El fet de que hagués plogut també ha contribuït que aquesta zona fos més perillosa encara.

cabreres2

Desprès del darrer avituallament quan només quedaven 9 quilòmetres pel final, ha tornat a canviar tot, una baixada espectacular fins a la meta a tota pastilla.

La cursa en termes generals ha estat molt i molt bé, una organització fenomenal, btt en estat pur, però contentar a 3000 i pico de persones es molt difícil, a mí personalment el tram del mig s’ha fet interminable, hi ha hagut massa tros de portar la bici al coll. Però ha valgut la pena.

El proper any segurament no repetirem, però no ho descartem dins d’uns quants anys.

2015-05-31 13.35.04

Enllaç a wikiloc: Cabreres 2015

Capturacabreres

Aquesta entrada ha esta publicada en Sin categoría. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.